`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Thursday, July 3, 2014

SEGERA!!! Anda ada nampak gadis ini, tolong hubungi polis

KUALA LUMPUR: Seorang gadis lepasan STPM yang hilang di Kuala Krai sejak 28 Jun lalu disyaki diculik oleh sekumpulan sendiket yang menyamar sebagai polis.

Abang mangsa Zailani Ibrahim tidak menolak wujudnya sendiket untuk menculik anak gadis dengan cara memukau mereka.

Nurul Atiqah Ibrahim, 19, dilaporkan hilang di hadapan sebuah bank di bandar Kuala Krai.

Menurut Zailani, mereka menyamar sebagai perisik polis dan mensasarkan anak-anak gadis yang bekerja di kedai-kedai menjual kain sekitar bandar itu.

"Mereka akan pergi kedai-kedai sambil sembang-sembang dengan budak-budak perempuan. Mereka cakaplah kalau ada apa-apa masalah (kena kacau) bagitahu abang," katanya

Sebaik sahaja Nurul Atiqah hilang, Zailani berjaya menghubungi adiknya melalui telefon bimbit tetapi adiknya tidak mahu bercakap sebaliknya seolah-olah mahu berhubung melalui SMS sahaja.

"Dia balas SMS menggunakan bahasa standard bukannya loghat Kelantan, jadi saya mengsyaki sms itu bukan dari adik saya. Dalam SMS itu dia maklum adik saya lari ikut lelaki terbabit.

"Dan mesej akhir, adik saya hantar kepada sepupunya beritahu, 'aku pening aku tak tahu apa-apa'," katanya.

Ekoran kejadian itu, beliau telah membuat laporan polis pada 29 Jun lalu.

Menurut Zailani, adiknya itu seorang yang baik dan tidak berkawan dengan mana-mana budak liar sekali gus menolak adiknya hilang kerana mengikuti kawan seperti itu.

"Tauke tempat dia kerja pun cakap dia budak yang baik, dengar kata. Jadi saya tidak percaya dia ikut budak-budak liar, saya tahu siapa adik saya," katanya ketika dihubungi Harakahdaily.

Bagaimanapun beliau melahirkan rasa bimbang terhadap situasi adiknya yang mula bekerja di bandar itu sebaik selepas tamat peperiksaan STPM.

"Saya pun pernah meminta dia berhenti kerja kerana tidak sedap hati dan dia dengar apa yang saya cakap, jadi dia pun berhenti,"katanya.

Apa yang dikesalkan, katanya, selepas lima hari beliau membuat laporan polis di Balai Polis Kuala Krai sehingga kini satu pun maklumat tentang perkembangan adiknya belum diterima.

Sehingga kini, beliau dan ahli keluarga tidak dapat menggambarkan bagaimana perasaan mereka sejak Nurul Atiqah hilang tanpa khabar berita.

"Saya minta jasa baik tuan puan di luar sana mendoakan keselamatan adik saya dan dihantar pulang dengan selamat, "ujar Zailani yang tidak putus-putus berikhtiar termasuklah mengadakan solat hajat.

Beliau turut memuat naik gambar adiknya itu di laman facebooknya dan maklumat kehilangan adiknya itu mula di kongsi oleh pengguna media sosial itu.

Beliau juga meminta orang ramai menghubungi beliau di talian 017-9750151 atau 017-3730151 sekiranya ada yang menjumpai adiknya. 
-HARAKAHDAILY

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.