`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Thursday, August 7, 2014

Pekerja McDonalds Sepatutnya Kenalah Berhenti Kerja dan Carik Rezeki Halal Lain di Disko dan Pub

1. Aku baru dapat adik ipar. Adik ipar aku adalah bakal guru yang tengah tunggu nak dapat posting.

2. Diorang dah menikah dalam sebulan dua lepas.

3. Sewaktu melangsungkan pertunangannya, beliau sedang mengajar di sebuah sekolah rendah untuk latihan praktikal.

4. Sehari selepas beliau bertunang, untuk memberitahu kawan2 yang dia dah engage..dia pun menukar statusnya kepada 'engaged!' di Facebook.

5. Salah seorang pelajar sekolah di mana dia praktikal dengan gagahnya memberi respon "PUKIMAK!" mungkin kerana terlalu frust.

6. Atau..............mungkin kerana dia rindukan mak dia? Dia ingin kembali kepada rumah pertama dia hari itu?

7. Jadi, apa pengajarannya di sini?

8. Kalau kau berazam nak jadi cikgu, kau kena ingat, zaman sekarang dah berubah.

9. Aku dulu waktu darjah 2 pun jatuh cinta dengan Cikgu aku, Cikgu Noraini masa aku sekolah SRK St.Gabriel Kampung Pandan.

10. Tapi bila aku dengar dia nak kahwin, aku pasrah camtu aje la. Standard la budak2 jatuh cinta dengan cikgu.

11. Budak zaman sekarang? Jangan terkejut la kalau ada budak2 sekolah hebat Photoshop edit gambar lucah letak kepala cikgu dan ugut cikgu dia supaya putuskan pertunangan, kalau tak gambar tu disebarkan. Letak sebelah guru besar ke, hahaha.

12. Kita bakal menghampiri tahap tu.

13. Dan kita takkan mampu nak buat apa-apa selagi kita duk sibuk ajak orang boikot McD tapi otak bebal sangat sampai anggap semua pekerja McD makan daging orang Palestine. Tah mana pegi kemampuan berfikir orang Malaysia (Melayu) ni?

14. Welcome to the family, Cikgu. Tolong ajar budak2 Melayu bersaing dengan budak2 Cina secara telus.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.