`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Tuesday, October 14, 2014

Gadis Malaysia Bertudung Jual Tubuh Di Singapura


(Gambar Hiasan)

“Freelance (pelacur sambilan) seperti saya tak perlu ikut pemeriksaan Kementerian Kesihatan Singapura enam bulan sekali. Saya juga tak bersidai tepi jalan sebab teman lelaki iaitu seorang rakyat Singapura aturkan segala-galanya termasuk tempahan pelanggan.

Johor Bahru: Dia dikenali sebagai gadis sopan dengan penampilan bertudung ketika bekerja di sebuah pejabat di pusat bandar raya ini dari Ahad hingga Khamis.


Namun, apabila tiba cuti hujung minggu di Johor iaitu pada Jumaat dan Sabtu, gadis manis ini akan berada di Singapura dengan imej seksi demi memenuhi tuntutan kerja sampingan sebagai pekerja seks sambilan.

Itu dua perwatakan berbeza gadis dikenali sebagai Alina, 21, bagi mendapatkan duit mudah untuk memenuhi ‘selera’ mewahnya yang gemarkan barangan berjenama.

“Saya memang ada kerja tetap di JB (Johor Bahru). Kerja ikut waktu pejabat lima hari seminggu. Tetapi saya perlukan wang lebih sebab sukakan barangan berjenama.

“Di sana (Singapura) saya berpeluang mendapat kemewahan dengan bekerja pada hujung minggu dan tak perlu susah payah sebab teman lelaki saya yang mencari pelanggan.

“Paling sikit boleh dapat S$60 (RM153) dan paling banyak antara $100 (RM255) dan $250 (RM630) untuk seorang pelanggan,” kata Alina ketika ditemui wartawan Metro Ahad di sini.

Menurutnya, dia menawarkan perkhidmatan seks sambilan berdasarkan tempahan berbanding pelacur berdaftar dengan Kementerian Kesihatan Singapura yang kebanyakannya berpusat di Geylang, Orchard Road dan Serangoon.

Di Singapura, pelacuran adalah industri yang dibenarkan dengan Geylang menjadi kawasan terbesar aktiviti tidak bermoral itu.

“Freelance (pelacur sambilan) seperti saya tak perlu ikut pemeriksaan Kementerian Kesihatan Singapura enam bulan sekali. Saya juga tak bersidai tepi jalan sebab teman lelaki iaitu seorang rakyat Singapura aturkan segala-galanya termasuk tempahan pelanggan.

“Apapun saya tetapkan had hanya lima pelanggan sehari. Sebenarnya saya kenal dengan teman lelaki melalui rakan di JB ketika berusia 19 tahun,” katannya.

Selepas diselidik, Alina yang kematian ibu sewaktu usia 14 tahun mendakwa pernah menjadi mangsa rogol saudara terdekat ketika usianya sembilan tahun.

Ayah dan abangnya pula terbabit dalam penagihan dadah sehingga menyebabkan dia tidak gemar pulang ke kampung halaman di sebuah daerah negeri ini.

“Saya cuba untuk berubah dan berharap ada langkah yang baik di persatuan kebajikan ini,” katanya tanpa mahu bercerita lanjut mengenai latar belakang keluarganya.

Sementara itu, pengasas pertubuhan bukan kerajaan (NGO) berkenaan hanya dikenali sebagai Zali yang kini membantu Alina melalui badan diasaskannya itu berkata, kes wanita Malaysia melacur secara sambilan di Singapura seperti Alina bukanlah kes tunggal.

Katanya, mengikut maklumat diterima NGO itu, secara purata dalam seminggu ada 30 wanita tempatan menyeberangi Tambak Johor ke negara jiran itu untuk melacur.

Sementara itu, wartawan Metro Ahad turut berkesempatan dibawa meninjau beberapa lorong di Geylang yang menjadi pusat pelacuran berlesen dikenali kawasan ‘rumah merah’.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.